Sunday, December 23, 2012

WANITA DAN MATERIALISTIK

KAMUS DEWAN EDISI EMPAT :
'matérialistik berkaitan dgn ke­bendaan, bersifat kebendaan, mengutamakan (mementingkan) kebendaan'

teringat bila aku membicarakan ini dengan 'sahabat' ku, dia membidas setiap kenyataan ku sepertinya aku sedang menegakkan benang yang basah.

"alahh ! semua perempuan memang materialistik, its a fact" @_@



cliche bukan? selalu sangat dengar dan terbaca kenyataan ini. aku duduk berfikir sejenak. Is that a real fact that can't be deny at all? Hmm! Entahlah. sahabat aku berkata lagi "cara setiap wanita mengawalnya yang membezakan betapa materialistiknya dia" *lebih kurang macam nih lah kenyataannya (:

Ya ! aku mengakui kekadang aku punya keinginan untuk memiliki apa yang orang lain miliki. Punya kereta, aku juga mahu ! alhamduluillah kini aku punya sebijik kereta. Rumah? Aku juga mahu ! Insyaallah dalam wishlist tahun 2013. Aku juga ingin memiliki gajet seperti apa yang orang lain miliki. Adakah aku juga dilabel sebagai materialistk? Entah. Kalian mungkin bisa mentafsirkannya. Tapi sejujurnya, apa yang disebut sebagai bersifat kebendaan itulah yang membuatkan aku lebih gigih berusaha dengan usaha sendiri untuk mendapatklannya. Sanggup nih ambil jadual oncall member lain yang tak mahu buat kerja lebih masa hujung minggu. Alhamdulillah, duit claim oncall aku simpan (: Aku punya target sendiri, cara sendiri untuk mendapatkan apa yang aku inginkan.

Sepertinya aku sering memujujk si 'sahabat' menukar kerja yang lebih baik, tidak lebih tidak kurang semuanya aku lakukan untuk kesenangannya. Aku tidak mendesaknya cuma ingin membakar semangatnya dan membuat dia rasa tercabar. Lain pula penerimaanya (: Aku faham, bukan sesuatu yang mudah untuk mendapatkan kerja seperti yang diinginkan. Aku sering sahaja bergurau meminta duit setiap bulan *duit gajinya* , kekadang meminta dia menambah nilai telefon bimbitku (: adakah ini juga dilabel sebagai materialistik?

'sahabat', aku merinduimu :')

No comments: